Ga naar de inhoud

E-health: contact met de helpdesk

Welke gegevens mag ik wel en niet delen met de helpdesk?

Wanneer er vragen zijn over e-health of een POH-GGZ een technisch probleem ervaart met het klaarzetten van een module voor een cliënt, kan er altijd contact worden opgenomen met onze helpdesk. Uiteraard ondersteunen wij in dergelijke vragen of worden technische problemen opgelost.

Voor het oplossen van een vraag of een (technisch) probleem is er informatie nodig. Persoonsgegevens van een cliënt, waar deze vraag of (technisch) probleem op van toepassing is, zijn hierbij in geen enkel geval nodig. Onterecht wordt er gedacht dat de helpdesk dossiers kan inkijken en wijzigen van cliënten, maar dit is niet het geval. Cliëntgegevens mogen nooit worden verspreid met derden, al helemaal niet via de mail.

Wanneer je via de mail een vraag hebt gekregen van een cliënt die je niet zelf kan oplossen, kun je deze vraag uiteraard ook voorleggen aan de helpdesk. Stuur echter nooit een mail van een cliënt direct door naar de helpdesk. In de e-mailwisseling kan privacygevoelige informatie staan, waarbij er bedoeld of onbedoeld ook persoonsgegevens worden verstuurd. Bekijk daarom altijd goed wat je doorstuurt en welke informatie noodzakelijk is om vragen te beantwoorden of problemen op te lossen. Bij problemen met bijvoorbeeld het klaarzetten van een module voor een cliënt, kun je het cliënt ID doorsturen. Deze is te vinden op het online profiel van de cliënt.