Jaarverslag: onze terugblik op 2023

Ons jaarverslag staat online! Hierin blikken we terug op 2023. Een jaar waarin we opnieuw waardevolle stappen hebben gezet, zowel zorginhoudelijk als op het gebied van regionale samenwerking. In het najaar 2022 is het Integraal Zorgakkoord gepresenteerd, wat heeft geleid tot een landelijke herijking van de zorg met een focus op het behoud van toegankelijkheid. Een dappere uitdaging! PrimaCura GGZ neemt actief deel aan diverse overlegtafels om, gezamenlijk met regionale partners, invulling te geven aan de opgave die er ligt op het gebied van mentale gezondheid.

We zien daarnaast dat we in de regio al diverse succesvolle initiatieven hebben omarmd die impact maken. Denk hierbij aan de kernteams, waar sociaal domein, huisartsenzorg en GGZ met elkaar samenwerken aan casuïstiek. Maar ook de route voor spoedverwijzingen is een praktische oplossing die het verschil kan maken voor de patiënt, huisarts en GGZ-partner.

Het blijft nog altijd een uitdaging om goede, werkbare afspraken te maken en deze op de juiste plekken te implementeren. We hebben stappen gezet op het gebied van jeugd en acute zorg, maar er is ook nog een wereld te winnen. We blijven ons hier dagelijks voor inzetten, met als doel ‘gezamenlijk georganiseerde zorg’!

Benieuwd naar de stappen die wij in 2023 hebben gezet en welke nog op de planning staan?

Veel leesplezier!